Zoek een occasion

U heeft geen filter geselecteerd!

Honda CR-V: SUV-bestseller nu ook als hybride!

DEVENTER – De nieuwe Honda CR-V Hybrid staat sinds afgelopen maand in de showroom bij de Honda-dealers. Het is een mooie toevoeging aan het gamma voor kopers die graag een duurzame SUV willen die veel innovaties en opties biedt. De hybrid biedt een mooie balans tussen uitstekende prestaties en zuinig rijgedrag.

Honda introduceerde eind vorig jaar de nieuwe versie van de CR-V, die als benzineversie zowel in handgeschakeld als automaat leverbaar is. De nieuwe CR-V kreeg veel wijzigingen ten opzichte van het uitgaande model. Het uiterlijk kreeg een grondige facelift waardoor hij wat speelser oogt. Brede wielkasten en mooie achterlichtunits geven hem een herkenbaar uiterlijk in zijn segment. Honda voegde ook een optionele derde zitrij toe, waarvoor de auto ook iets groeide. Nu is dus ook de zuinige hybride-versie verkrijgbaar.

Veelzijdig en duurzaam
Honda heeft al meer dan twintig jaar ervaring met hybride-auto’s, wat duidelijk zichtbaar is in de mooi doorontwikkelde technologie. De CR-V Hybrid is Honda’s eerste SUV die beschikt over het unieke Honda Intelligent Multi Mode Drive (I-MMD). Dit zorgt voor een krachtige en directe respons. De auto en bestuurder kunnen al dan niet automatisch kiezen voor de meest efficiënte aandrijfmethode: volledig elektrisch, hybride of op de verbrandingsmotor. De Hybrid is voorzien van een 2.0 liter Atkinson Cycle benzinemotor en een krachtige elektromotor; samen zorgen deze motoren voor een zeer gunstig verbruik en lage CO2 uitstoot. Bijzonder is dat de auto geen traditionele versnellingen heeft, maar beschikt over één vaste versnelling. Inderdaad, de techneuten hebben alle registers opengetrokken. Angst dat het kapot gaat, hoef je niet te hebben. Dat weten we uit ervaring met Honda.

Genieten
De CR-V biedt een verrassend comfortabel en dynamisch rijgedrag. Door zijn nieuwe innovatieve wielophanging is het weggedrag heel stabiel. De dempers hebben namelijk een “dubbel binnenwerk”: een voor het opvangen van grote oneffenheden (in balans houden van het koetswerk) en een voor kleine oneffenheden (comfort). Daarom is de CR-V in de regel comfortabel, maar altijd stabiel en veilig wanneer sportief wordt gereden. Het comfortabele onderstel in combinatie met de stille hybride maakt het een verademing om mee te rijden. Bij wegrijden en ook tijdens de eerste kilometers binnen de bebouwde kom doet de CR-V dat vaak volledig elektrisch, de mededeling EV verschijnt dan in het instrumentarium. Zodra we optrekken naar zo’n 80 km/h springt de benzinemotor tot leven en heeft de CR-V ruimschoots vermogen om vlot door te trekken. Kortweg een perfecte balans tussen comfort en dynamisch rijden.

Interieur
Wanneer we de deur van de CR-V openen straalt de luxe ons tegemoet. De afwerking is uitstekend en we hebben over de hoeveelheid opbergvakjes en handige bekerhouders niets te klagen. Honda heeft keuzehendel voor de automaat weggelaten en daarvoor knoppen in de plaats gezet om de auto in de juiste rijmodus te zetten. Achter het stuur hebben we een mooi instrumentarium met alles binnen handbereik. Honda’s Driver Information Interface houdt ons verbonden met alle telefoonfuncties maar ook intelligente onderhoudsinformatie over de auto. Zo beschikt het Honda Connect systeem standaard over Android auto en Apple carplay om u mobiel met de buitenwereld te houden. Een ander belangrijk aspect van deze SUV: de binnenruimte. Je koopt zo’n auto immers toch ook voor een groot deel om aangenaam te kunnen reizen en veel mee te kunnen nemen. Er valt op beide aspecten niets te klagen. De wielen staan iets meer op de hoeken; de wielbasis groeide met 4 centimeter naar 2.66 meter en de breedte groeide met 35 millimeter naar 2.12 meter. Dit vertaalt zich in de praktijk in meer beenruimte voor de achter passagiers, evenals meer hoofd en heupruimte.

Veiligheid centraal
Uiteraard voert Honda ook de nodige innovaties op het gebied van veiligheid door. De nieuwe CR-V Hybrid beschikt over onder meer Collision Mitigation Braking, wat waarschuwt voor gevaar en actief remt om de ernst van een aanrijding te beperken. Ook waarschuwing bij het verlaten van de rijbaan, verkeersbordherkenning, een intelligente snelheidsbegrenzer, adaptieve cruise control en ‘van de weg raken’-preventie zijn onderdeel van Honda’s SENSING-veiligheidspakket. De actieve rijstrookassistent zorgt dat de auto op de snelweg keurig binnen
de lijnen blijft rijden. Letten we even niet op dan stuurt de CR-V bij en als de aandacht te lang weg blijft dan geeft de auto geluid en trilling-signalen. Optimale veiligheid dus.

Conclusie
Honda introduceert de vijfde generatie van de CR-V met als belangrijkste nieuwkomer de hybride aandrijflijn. Het grootste doel was om deze SUV slimmer te maken dan de concurrentie. En dat is gelukt, hierdoor zullen niet alleen de huidige eigenaren van een CR-V voor deze nieuwe generatie kiezen, maar moeten ook berijders van SUV’s van andere merken worden verleid. Een intensieve testrit bewijst dat Honda perfect in die opzet is geslaagd. Juist door het kiezen voor hybride aandrijving is de CR-V Hybrid zuiniger en comfortabeler dan een standaard SUV. Daarbij biedt de CR-V bovengemiddeld veel ruimte, perfecte rij-balans en een moderne uitrusting.

Pluspunten
+ Veelzijdige SUV
+ Praktische rijmodussen
+ Hoogwaardig interieur
+ Dynamisch rijgedrag

Prijzen
Comfort 2WD        € 40.960
Elegance 2WD € 43.435
Lifestyle 2WD        € 46.935
Lifestyle 4WD        € 49.925
Executive 4WD € 53.530